itibaren 0₺

1 kişi

Diller

___

Batı Karadeniz turunun gün be gün detaylarına aşağıdan ulaşabilirsiniz.

1. Gün

Kalkış noktaları önünden hareket ile gece yolculuğumuza başlıyoruz.

2. Gün

Bolu – Gerede istikametinden yolculuğumuza devam ediyoruz. Yol üzerinde vereceğimiz kahvaltı molasının ardından Küre dağlarına doğru yola çıkarak Pınarbaşı'na varıyoruz. İlk durağımız Valla Kanyonu olacak. Burada bineceğimiz minibüsler ile Muratpaşa Köyüne hareket ediyoruz (EKSTRA). Dünyanın en derin kanyonları arasında yer alan kanyona Muratpaşa Köyünden yaklaşık yarım saatlik yürüyüş ile Valla Kanyonu Seyir Terasına ulaşıyoruz. Yaklaşık 800 m. derinliğe sahip kanyonu buradan fotoğraflıyoruz. Derinliği yer yer 1200 metreyi bulan ve birçok risk barındırması nedeniyle geçişi en zor kanyonlar arasında gösterilen yaklaşık 12 kilometrelik Valla Kanyonu yukarıdan fotoğrafladıktan sonra aynı patikadan geri dönüyoruz. Ardından aracımıza binerek yaklaşık 45 dakikalık yolculuk ile Horma Kanyonuna varıyoruz. Tamamen ahşap ve çelik kullanılarak yapılan yol kanyonun güzelliği ile bütünleşmiş, doğaya saygılı ve görsel olarak da çok güzel olan bu kanyonda yaklaşık 1,5-2 saatlik yürüyüşün sonunda Ilıca Şelalesine varıyoruz (Yürümek istemeyen misafirlerimizle, aracımızla Ilıca Şelalesine hareket ediyoruz). Yürüdüğümüz kanyonun suyu ile beslenen şelalede serbest zaman veriyoruz. Yaklaşık 15 metre yükseklikten dökülen şelalenin önündeki doğal havuzda yüzebiliriz. Kanyonun bitiminde yer alan gözlemecilerde enfes gözlemeleri tadabilirsiniz. Sonrasında safranın bol bulunması sebebiyle adının Safranbolu konduğu UNESCO tarafından koruma altına alınan ilçemize hareket ediyoruz. Safranbolu'nun ruhunu yansıtan sokaklardan geçerek Cinci Hanı (Panoramik), Pazar Yeri, Arasta (Yemeniciler Arastası), Köprülü Camii, Güneş Saati, Semerciler-Manifaturacılar-Demirciler-Bakırcılar Çarşıları gezmemizi takiben, şehri üstten görebilmek için Hıdırlık Tepesine çıkıyoruz.  Alacağımız güzel fotoğrafların ardından şehir merkezine geri dönerek tarihi kentin meşhur lokumcusuna giderek lokum hakkında bilgi alırken aynı zamanda lezzetli lokumlardan tatma ve alışveriş imkanı bulacağız.

3. Gün

Turumuz, sabah otelimizde alınan açık büfe kahvaltı sonrası hareketle, eski bir Bektaşi köyü olan Yörükköyü’ne gidiyoruz. Köyün ortak yaşamını yansıtan çamaşırhane gezisini yaparken bu kadar çok detayın düşünülmüş olmasına şaşıracaksınız. Ardından Sipahioğlu Konağı’nın harem ve selamlık bölümlerini geziyoruz. Köyde vereceğimiz serbest zamanda yöresel ürünler alabilirsiniz. Yörükköyü gezisi ardından Bartın üzerinden Amasra'ya doğru yol alıyoruz. Strabon’a göre Amazonlar tarafından kurulmuş olan, adını bir Pers prensesi Amastris’den alan Karadeniz’in eşsiz güzelliklerine sahip Fatih Sultan Mehmet’in Lâla’sına “Çeşm-i Cihan buramı ola ?” (Dünya’nın Gözü) diye sorduğu Amasra’ya ulaşıyoruz. İhtişamını halen koruyan surlarla çevrili kent sokaklarında gezerken; küçük bir adayı ana karaya bağlayan Kemere Köprüsü, Fatih Kilise Camii, Şapel, Sormagir Kapısı, Zindanlar, Ceneviz Kabartmaları ve Çekiciler Çarşısı başlıca göreceğimiz eserler olacak. Gezilerimizin ardından Amasra’nın ünlü balık restoranlarında öğle yemeği molası veriyoruz. Deniz balığı ve Amasra salatasından oluşan öğle yemeği sonrası Osmanlılar döneminde Bahriyeyi Hümayun, sonrasında ise mızıka okulu olarak da kullanılan Amasra Müzesi gezimizi gerçekleştiriyoruz. Ardından kentten ayrılarak otelimize hareket ediyoruz. Akşam yemeğinden sonra eğlenmek isteyen misafirlerimiz ile Safranbolu merkeze hareket ediyoruz.

4. Gün

Turumuz, sabah otelimizde alınan kahvaltı sonrası (Dileyen misafirlerimiz ile  Amerikada Grand kanyondaki cam teras örnek alınarak Tokatlı Kanyonu üzerinde yapılan Kristal Teras'a (Cam Seyir Teras) (Ekstra) gidiyoruz. Yaklaşık 400 kişiyi taşıma kapasitesine sahip olan seyir terasından “Tokatlı Kanyonu” ve İncekaya Su Kemerini panoramik fotoğraflama imkanı buluyoruz.) Türkiye'nin en büyük blok ormanı olan Yenice Ormanlarına gidiyoruz. Biyolojik çeşitlilik ve barındırdığı yaban hayat ile Dünya'nın sayılı ormanları arasında yer alan Yenice Ormanları, 1999 yılında Dünya Doğayı Koruma Vakfı (WWF) tarafından Acil Olarak Korunması Gereken 100 Sıcak Noktadan birisi olarak belirlendi. İçinde hiçbir yerleşim yeri olmayıp kesintisiz orman alanına sahip bölgeye orman denizi denilmektedir. Yenice'de ilk olarak uzunluğu 6,5 km bulan Şeker Kanyonunda kısa bir yürüyüş yapıyoruz. Kanyonun içindeki yürürken ciğerlerimizi temiz hava ile dolduruyoruz. Müsait ise Yenice Doğa Ve Hayvan Müzesini ziyaret ediyoruz. Yürüyüşün sonrasında Yenice seyir terasına çıkarak yeşil örtüyü yukarıdan seyrederek kahvelerimizi yudumluyoruz. Yenice gezimizin ardından  Zonguldak'a hareket ediyoruz. İlk olarak 875 metresi turizme açık olan Gökgöl mağarasını ziyaret ediyoruz. Mağara gezimizin ardından Türkiye'nin ilk ve tek maden müzesi olma özelliğini taşıyan, taş kömürünün yer altındaki üretimine dair şartların yansıtıldığı, 'Maden Müzesi'ni ziyaret ediyoruz. Burada müze gezimiz ile beraber isteyen misafirlerimiz ile eski eğitim ocağına (Açık ise) iniyoruz. Müze gezimizin ardından liman bölgesinde serbest zaman veriyoruz. 75 yıllık bir geçmişe sahip olan, buradan limana kömür sevkiyatı yapılan Varagel Tünellerini görerek Zonguldak turumuzu bitiriyoruz. Ardından kentten ayrılarak dönüş yolculuğuna başlıyoruz. Düzce - Adapazarı üzerinden İstanbul’a dönüyoruz. Siz sayın misafirlerimizi bir sonraki acente organizasyonunda görüşmek üzere aldığımız noktalara bırakarak, üzülerek sizlerle vedalaşıyoruz. Hoşçakalın.